Efter problemer: MobilePay kommer med klar opfordring til brugerne

Nyheder
Foto: Privat
Der var problemer med MobilePay i morges.

Lige nu læser andre også

Det har nu set dagens lys, at MobilePay har været nødt til at tilbagekalde en nylig opdatering af deres populære betalingsapp på grund af en fejl, der påvirkede iPhone-brugere.

Tirsdag morgen fik brugere, der forsøgte at foretage betalinger eller anmodninger via appen, en besked om at opdatere appen, før de kunne fortsætte.

Sådan skriver B.T.

Desværre viste det sig, at linket i beskeden førte brugerne til den norske betalingsapp Vipps i stedet for MobilePay.

"Vi stoppede opdateringen på iOS da vi opdagede fejlen," lyder det fra Mads Allingstrup, der er kommunikationsansvarlig hos MobilePay.

Ingen grund til bekymring

Selskabet har ikke præcise tal på, hvor mange brugere der blev påvirket af fejlen, men problemet fandt sted mellem klokken 9 og 10 tirsdag morgen.

MobilePay opfordrer nu brugere, der har modtaget beskeden med det forkerte link, til at opdatere betalingsappen manuelt via App Store:

"Har man modtaget beskeden i appen med det forkerte link, opfordrer vi til, at man opdaterer MobilePay manuelt via App Store. Det gør man ved at søge MobilePay-appen frem og hente den nyeste version," siger Mads Allingstrup.

Hvis du er én af dem, der opdagede og undrede dig over den omtalte fejl, så er der altså ingen grund til bekymring.

Brugervenlighed og tillid er afgørende for betalingsapps, og MobilePays hurtige respons i denne omgang vidner om, at de er klar til hurtigt at reagere på tekniske problemer.

Vidste du, at der kan være mange penge at spare ved at kigge sin MobilePay igennem? Det kan du læse mere om i artiklen herunder.

Anbefalet til dig