Supermarkedskæden Argos reagerede i sidste uge, efter en utilfreds kunde fremhævede 'sexistisk' sprog i en reklame, hvilket fik flere andre kunder til at følge op med samme spørgsmål.
Den britiske supermarkedskæde blev gjort opmærksom på skilte i en række af sine butikker, hvilket blandt andet inkluderer en nyåbnet butik i Lewisham, som ligger i det sydøstlige London.
De omtalte skilte, er skilte, der reklamerede for butikkens leveringstjeneste, der gør det muligt at få leveret større varer af to Argos-ansatte, skriver LADbible.
En enkelt kunde var hurtig til at henlede deres opmærksom på det faktum, at Argos havde valgt at bruge et kønsbestemt udtryk på skiltet, der fik det til at fremstå som om, at det er to mænd, der står for det.
"Jeg bemærkede i en af jeres butikker, at jeres skilt var sexistisk: 2-mands-levering. Forhåbentlig vil I fremover ændre dette til 2-personers levering eller sådan noget," skriver kunden på Twitter.
Dette fik flere andre til også at reagere på, hvorfor der også er andre Twitter-brugere, der har langet ud efter Argos.
"To-MANDS-levering. Virkelig, @Argos? Dette skilt chokerede mig i weekenden - ikke specielt inkluderende sprog. Forældet sætning i denne tid. Jeg er sikker på, at Argos' arbejdsstyrke består af mange fantastiske indvider. Ikke kun mænd, men også kvinder og ikke-binære?" skriver en anden på Twitter.
Den første kunde har desuden inkluderet et billede af skiltet, der ser ud til at hænge på væggen inde i en af deres butikker. På skilte kan man se en varebil og teksten '2-mands-levering'.
Som svar på klagerne, har en Argos-medarbejder skrevet til en af kunderne, at de 'for nylig har ændret for deres leveringstyper', og tilføjede: "Jeg er sikker på, at det vil blive afspejlet i vores butikker med tiden."
Nyheden om skiltet fik også kunderne til at stille spørgsmålstegn ved, om virksomheden rent faktisk har kvindelige leveringsfolk, som arbejder med deres to-mands-levering.
"Vi har for nylig omdøbt disse leveringstyper til 'små varer' og 'store varer' og al skiltning bliver ændret i vores butikker, selvom det kan tage noget tid at færdiggøre. Vi har faktisk kvindelige leveringskolleger," lød svaret fra Argos.
I en udtalelse til LADbible, sagde Argos: "Vi sigter efter at være en inkluderende forretning, hvor folk elsker at arbejde og handle. Vi opdaterede vores ordlyd tidligere i år for at sikre, at vi afspejler de forskellige samfund, kunder og kolleger, vi arbejder med."
På sin hjemmeside har Argos ændret teksten, så det nu er 'to personer', der står for leveringen. Det samme har de skrevet i et svar til en kunde, der spurgte om levering af store varer.
Ikke alle kunder er dog imponerede over ændringen, da flere hævdede, at beslutningen var et eksempel på, at 'et andet firma blevet woke', mens flere andre skrev, at det ingen betydning har, hvad der står på deres skilt.