Kritikken hagler ned over Coop: Nu er provokerende reklameskilt sat op foran Kvickly

Nyheder
Foto: Anima
Coop får massiv kritik.

Lige nu læser andre også

Med en ny, landsdækkende kampagne taler dyreværnsorganisationen direkte til Coop, som får kras kritik for ikke at ville forpligte sig helhjertet på en udfasning af de udskældte turbokyllinger.

Med det nye, store fremstød, som omfatter annoncer landet over, rækker Anima samtidigt mellem linjerne ud til Coops nye ejer, energiselskabet OK.

I den kommende tid vil reklamesøjler ved busstoppesteder, supermarkeder og tankstationer over hele landet offentligt stille Coop det retoriske spørgsmål:

“Turbokylling er ikke OK, vel?”.

“Coop har desværre svigtet kyllingerne på det groveste," forklarer Mathias Madsen, der er kampagneleder hos Anima, ifølge en pressemeddelelse og fortsætter:

"De seneste år har virksomheden i modsætning til andre supermarkeder igen og igen nægtet at forpligte sig helhjertet på en udfasning af turbokyllinger. Men vi skal altså have sat en stopper for turbo-produktionen, så vi bliver selvfølgelig ved med at udstille Coops uansvarlighed."

(Artiklen fortsætter under billedet)

Foto: Anima

Turbokyllinger er ikke OK

I foråret købte energiselskabet OK halvdelen af Coop, og det betyder, at det nu er OK, der har den afgørende stemme i Coop.

OK har allerede besluttet at udfase alle turbokyllinger fra deres butikker på tankstationer over hele landet inden udgangen af 2024. En beslutning som Anima har rost.

Nu er der måske en reel chance for, at ejerskiftet i Coop vil medføre forandringer til det bedre:

“Coop har desværre længe befundet sig i et dødvande, når det kommer til at hæve bundniveauet for kyllingevelfærden. Det ville være glædeligt, hvis Coop med en ny ejer ved roret og en ny formand i skikkelse af Pernille Skipper, langt om længe satte alle sejl til og slog ind på en ansvarlig kurs”, udtaler Mathias Madsen, kampagneleder hos Anima.

Anbefalet til dig