Matas har stor bekymring: "Derfor har vi naturligvis hele tiden et vågent øje på udviklingen"

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Der lægges ikke fingre imellem.

Lige nu læser andre også

Matas A/S har i dag præsenteret første hele årsregnskab efter virksomheden opkøbte KICKS Group tilbage i 2023.

Regnskabet for den nordiske skønhedsgigant viser solid vækst både på top- og bundlinje på trods af faldende forbrugertillid og økonomisk usikkerhed hos forbrugerne.

Årsregnskabet viser, at Matas Group har fået sit gennembrud som stor nordisk skønhedsgigant, og omsætningen vokser både digitalt og i fysiske butikker med en samlet stigning på 7 procent vækst og en omsætning på 8,4 milliarder kroner i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Årets resultat er også vokset markant til 282 millioner kroner i år mod 158 millioner kroner sidste år, skriver kæden selv i en pressemeddelelse.

Matas Groups administrerende direktør Gregers Wedell-Wedellsborg udtaler:  

"Det har været et rigtigt stort år for Matas Group, hvor vi har slået fast, at vi er nordens skønhedsgigant og kundernes foretrukne destination, når det kommer til skønhed og velvære."

"Vi har fået endnu flere kunder ind i vores butikker og har nu over 6 millioner loyalitetsmedlemmer i Norden. Vi har bevist, at kombinationen med en stærk digital forretning og fysiske butikker er vejen til succes og vækst, og vi er godt på vej til at nå vores mål om 10 milliarder kroner i omsætning i 2027/28."

Selvom skønhedsbranchen historisk set har været modstandsdygtig over for større økonomiske udsving, følger Matas Group den nuværende økonomiske situation tæt, hvor geopolitisk usikkerhed og handelskrige påvirker forbrugertilliden.   

”Matas står stærkt, og det understreger vores regnskab tydeligt. Vi slår igen rekord, og det er jeg stolt af - men vi skal naturligvis også tage bestik af, hvad der sker ude i verden,” fortæller Gregers Wedell-Wedellsborg og fortsætter:

"Vi mærker lidt på forbrugertilliden i Sverige og Norge, og derfor har vi naturligvis hele tiden et vågent øje på udviklingen - også om det når til de danske forbrugere. Det ser vi ikke endnu, tværtimod står vi stærkere end nogensinde hos de danske forbrugere."

Anbefalet til dig