Black Friday er kendt som årets største shoppingdag, og årets udgave har allerede sat markante spor i danskernes købemønstre.
Data fra MobilePay viser en betydelig stigning i antallet af transaktioner sammenlignet med sidste år.
Ifølge Vipps MobilePay, blev der registreret 49 procent flere betalinger via appen fredag klokken 12.00 end på samme tidspunkt på Black Friday i 2023.
Det skriver B.T.
Den markante stigning forklares blandt andet med tidspunktet for årets shoppingdag, der falder umiddelbart efter, at mange lønmodtagere har modtaget deres løn.
Sidste år lå Black Friday før lønudbetalingen, hvilket ifølge Vipps kan have påvirket forbrugernes købekraft.
MobilePay vil lancere ny funktion
De seneste år er forbrugerne i stigende grad tyet til Apple Pays 'Klik og betal'-funktion, og det er nu den, MobilePay vil konkurrere med.
MobilePay vil allerede til næste år gøre det muligt at bruge en ny tjeneste, der gør det muligt at betale med MobilePay direkte via iPhones indbyggede betalingsfunktion, som de nu har fået tilladelse til at gøre brug af.
Det skriver Børsen.
I dag er betalingsappen kun tilgængelig i et begrænset antal butikker, herunder Rema 1000, gennem QR-koder og bluetooth-teknologi.
Den mangelende tilstedeværelse har selvsagt også modarbejdet appens popularitet, og det er nu det, MobilePay vil lave om på.
Samtidig har Apple Pay taget en større markedsandel og blevet standarden for mange danskere.
Med den nye integration i iPhones betalingsfunktion bliver MobilePay igen en del af hverdagen i butikkerne.