Solbrune og med en masse dejlige ferieminder i bagagen dukkede en dansk familie op i lufthavnen i Antalya.
Alt virkede normalt – lige indtil skærmene nægtede at vise deres afgang. Flyet til Hamborg? Allerede lettet. Præcis som den oprindelige plan. Den plan, de havde fået at vide var ændret.
Det, der skulle have været en rolig afslutning på 16 dages ferie i Alanya, blev for René og Diana Skaarup Bach til et økonomisk og følelsesmæssigt stormvejr. For med forkerte oplysninger fra rejsebureauet Travellink endte familien med at betale knap 10.000 kroner for nye billetter – og måtte ovenikøbet ringe til banken for at få overtræk. Det fortæller TV Midtvest.
"Det væltede da hele vores budget," fortæller Diana, mens René supplerer: "Det er mange penge. Jeg er bare glad for, at vi havde dem."
Oplevelsen er ikke enestående. I lufthavnen mødte familien en anden dansk familie, som havde fået samme besked om en ændret afgang – og ligesom dem stod uden fly og med dyre nød-billetter i hånden.
Flere føler sig direkte snydt. Mistanken om, at fejlene ikke er tilfældige, breder sig. Begge familier har indtryk af, at situationen i lufthavnen nærmest virkede organiseret.
Travellink undskylder i en skriftlig udtalelse og hævder, at en teknisk fejl i deres datasystem var skyld i forvirringen. Ifølge dem er de berørte kunder blevet kontaktet og vil modtage kompensation.