Når de danske supermarkedskæder udsender pressemeddelelser, omhandler de tit regnskaber eller nye tiltag i butikkerne.
Det gælder dog ikke hver gang.
Salling Group har nemlig sendt en glædelig nyhed til redaktionen, som omhandler to af deres kæder, herunder Netto og Føtex.
Med placeringer som nummer to og fem har Netto og føtex fået flot anerkendelse i en international opgørelse fra konsulentfirmaet Brand Finance, som har målt på de stærkeste danske brands i 2025.
I opgørelsen er Netto kun overgået af Lego, som vinder ganske knebent.
Direktør for Netto Danmark, Braw Bakir, er meget tilfreds med den fornemme placering, som sender discountkæden i fornemt selskab med nogle af landets største virksomheder.
"Det er en fantastisk nyhed, som vi alle er stolte af. Vi har været på det danske marked i 44 år, og der er ikke én dansker, som ikke kender Scottie og Netto, som altid har været kendt for gode priser," siger Braw Bakir og fortsætter:
"Denne anerkendelse som Danmarks næststærkeste brand er et resultat af årtiers arbejde og konstant innovation. Netto har formået at kombinere sin historiske styrke som discountkæde med en moderne tilgang til detailhandel. Vi har gennemført butikskonverteringer i de seneste år og har et topmoderne butiksnetværk, og det er dejligt at se, hvor godt danskerne tager imod det."
Placeringen som nummer fem gør også direktør for føtex, Morten Møberg stolt, og som kan se sin kæde ende som nummer fem på listen over stærkeste danske brands ifølge Brand Finance.
"For at bevare vores position er det vigtigt, at vi forbliver relevante og tydelige i de ting, vi foretager os, og med en ny og ambitiøs strategi har vi sat retningen for fremtidens føtex, som skal forfine og styrke det fundament, som vi står på i dag," siger Morten Møberg og tilføjer:
"Vi glæder os over, at føtex-brandet fortsat er stærkt, og at det anerkendes, men det kan ikke stå alene, for kernen i føtex er høj service og kvalitet, som vores kunder fortsat kan forvente på tværs af alle landets føtex’er."