Marabou, det velkendte svenske chokolademærke ejet af Mondelez International, har for nyligt gjort sig bemærket, ikke kun for deres produkter men også for deres beslutninger, der har vakt kundernes irritation.
Mærket har besluttet at genintroducere en tidligere smag i deres sortiment. Det lyder måske som gode nyheder, men reaktionen fra forbrugerne har været alt andet end positiv.
Nyt design, gamle problemer
Foruden genintroduktionen af en gammel chokoladesmag har Marabou også for nylig implementeret et nyt design af deres chokoladeindpakninger, som har skabt yderligere uro blandt chokoladeelskere.
Dette nye design karakteriseres ved et større "M" og varierende designelementer afhængigt af smagen.
Helena Arver, Senior Brand Manager hos Marabou, har udtrykt stolthed over det nye design:
"Efter næsten to års arbejde er vi stolte over at kunne præsentere det nye lekfulde look, som fremhæver den unikke smag af hver enkelt chokolade."
Imidlertid har receptionen blandt kunderne været mindre entusiastisk, med mange udtrykkende skuffelse over både ændringerne i design og smagsudvalg.
Utilfredshedens rod: Marabou Cookie Dough
Ud af de mange smage Marabou tilbyder, har beslutningen om at bringe Marabou Cookie Dough tilbage været særligt kontroversiel.
Ifølge en række brugerkommentarer på sociale medier synes mange ikke at have savnet denne specifikke variant. I stedet er der et klart ønske om at se genoplivningen af Marabou Japp, en tidligere favorit blandt mange.
Kommentarerne spænder fra undrende til direkte frustrerede:
"Hvorfor genindfører de ikke Marabou Japp? Ingen vil have noget imod, hvis Marabou Cookie Dough forsvandt,
Hvilken Marabou er din favorit?