Zalando tager kampen op mod online rivaler: Ruller helt nyt koncept ud

Af: Mie M.B

|

07/05/2025

forbrug
Foto: nitpicker / Shutterstock.com
Foto: nitpicker / Shutterstock.com
Zalando har længe været danskernes nr.1 app - men nu er de blevet vippet af pinden

Lige nu læser andre også

Zalando tager nu et nyt strategisk skridt på det danske marked med lanceringen af deres loyalitetsprogram, Zalando Plus. Målet er klart: at fastholde og tiltrække flere kunder i kampen mod rivaler som Boozt, Asos og Boohoo. Det fortæller TV 2.

Med programmet får kunder mulighed for at optjene point på både køb og aktiviteter – point, der kan bruges til særlige fordele og eksklusiv adgang til tilbud. Initiativet betegnes internt hos Zalando som et af fire nøgleinitiativer, der skal løfte omsætningen i 2025, og udrulles samtidig i tre nye europæiske lande – heriblandt Danmark.

Ifølge Mie Bilberg, chefkonsulent i e-commerce hos Dansk Industri, skal loyalitetsprogrammet ses som et direkte svar på konkurrenternes succes med lignende tiltag. Hun kalder det et “supervåben” i kampen om kundernes opmærksomhed og købekraft – og peger på, at det kan få afgørende betydning for, hvilke platforme kunderne vælger fremover.

Programmet har allerede været aktivt i ti europæiske lande, og ifølge Zalando er det blevet godt modtaget. Derfor er Danmark nu udvalgt som næste skridt. I forbindelse med lanceringen udtaler Fabio Baum, direktør for Norden og Benelux, at Danmark er et nøglemarked, og at Zalando Plus skal være en væsentlig brik i virksomhedens lokale strategi.

Udmeldingen falder samtidig med offentliggørelsen af Zalandos kvartalsregnskab for årets første tre måneder. Med kundeklubben sat i spil på det danske marked, positionerer Zalando sig mere offensivt og lægger op til øget konkurrence blandt de store aktører i online modehandel.

Anbefalet til dig