Jyske Bank ser klar tendens: Det gælder mange af kunderne

Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Banken kan se et mønster.

Lige nu læser andre også

De seneste års uro på de finansielle markeder har medført ekstra travlhed i rådgivningen af kunder i forhold til investering og formuerådgivning.

De formuende kunder går i bankverdenen under termen Private Banking-kunder.

Det er ofte personer, der har solgt en virksomhed eller på anden vis har fået skrabet en formue sammen.  

Uanset de velhavende kunders udgangspunkt, er der behov for dialog og rådgivning om, hvad der skal investeres i - og ikke mindst hvordan.

Løsninger skal tilpasses den enkelte kundes behov og vedkommendes individuelle forhold.

Og det er netop på dette område, at Jyske Bank oplever en stigende interesse fra nye og eksisterende kunder, der efterspørger rådgivning og gode løsninger.

Flere velhavere søger rådgivning

Mange kunder har fokus på at investere.

Med uro på de finansielle markeder bliver det endnu mere tydeligt, at det er vigtigt at arbejde struktureret med en plan for investering af formuen.

I den forbindelse har Jyske Bank de seneste to år i gennemsnit oplevet en stigning på 30 procent i den formue, der forvaltes for kunder i Private Banking, og samtidig er der relativt set kommet flere kunder segmentet i de seneste par år.

”Når vi kigger tilbage på de seneste par år, har markedsudsving og uro ikke gjort det mindre travlt hos os. Markedssituationen har samtidig tydeliggjort værdien af at være i tæt dialog med vores kunder. Altafgørende er vores rådgiveres kompetente rådgivning og den dialog, der er mellem vores kunder og vores rådgivere - og dét kvitterer kunderne for. Derfor er vi taknemmelige og rigtig stolte af, at vi nu for 10. år i træk er kåret som bedst til ”Private Banking," siger Christian B. Andreasen, der er direktør for Wealth Management i Jyske Bank.

Det er analyseinstituttet Voxmeter, der står bag den årlige tilfredshedsundersøgelse, som gennemføres blandt de største danske bankers velhaverkunder.

”I år ligger kundetilfredsheden markant over andre bankers niveau. Kunderne kvitterer banken for, at deres behov indfries på tværs af alle områder. Særligt rådgiverne fremhæves for deres nærvær, specialistviden og evne til at omsætte komplekse forhold til sunde slutløsninger," siger Christian Stjer, der er administrerende direktør i Voxmeter, om Jyske Banks kåring for 10. år i træk.

Urolige finansmarkeder

De seneste år, og særligt den seneste tid, har budt på mange forandringer i verden med meget uro på de finansielle markeder.

Det stiller krav til forvaltningen af kundernes penge.

”Det kræver, at vi og vores rådgivere hele tiden er opmærksomme på at tale med vores kunder og holde dem løbende orienteret - vi skal sikre, at de har de rigtige investeringsløsninger," siger Christian B. Andreasen.

"Vores performance på vores investeringsprodukter er god og har givet kunderne solide afkast. Det skyldes ikke mindst vores stærke investeringsteam og en disciplineret tilgang, der balancerer risiko og muligheder."

Anbefalet til dig