Populær vare er tilbage på hylderne i Lidl: Men du skal være hurtig

Af: Alberte B. C.

|

06/05/2025

Sidst blev de revet af hylderne: Nu er de tilbage.

Lige nu læser andre også

Farvestrålende sokker, klodsede sneakers og et Casio-lignende ur til under 100 kroner.

Det lyder måske som noget, der burde være begravet i 90’ernes fjernlager, men ikke desto mindre er det præcis, hvad Lidl har smidt i indkøbskurven til deres kunder i anledning af kædens 20-års jubilæum i Danmark.

Discountkæden lancerer nemlig endnu en “limited edition”-kollektion med tøj og accessories i den velkendte blå-gul-røde farvepalette, og reaktionerne har allerede været både overrumplende og selvironiske.

Brandingekspert Jacob Holst Mouritzen er ikke i tvivl: Det er både grimt og fedt.

“Hvorfor synes jeg, det her er fedt!”, lyder hans spontane udbrud, da han ser kollektionen i tilbudsavisen. Det oplyser DR.

Den nye bølge af Lidl-merchandise bygger videre på den hype, der opstod i 2021, hvor deres sneakers blev så populære, at folk stod i kø foran butikkerne og solgte dem videre til ublu priser online. Men om succesen kan gentages, er langt fra sikkert.

“Den svære toer er notorisk den svære toer,” siger Mouritzen, der mener, at den nye kollektion virker mindre gennemført og en smule billigere i udtrykket.

Ikke desto mindre forstår han strategien bag – en kontrolleret udgivelse i begrænset antal, præcis som store brands gør det, for at skabe eksklusivitet og hype.

Hos Lidl Danmark bekræfter marketingchef Lene Lodberg, at det netop er det unge publikum i tyverne, der er i fokus.

Samtidig understreger hun, at kollektionen ikke blot er for sjov:

“Vi vil hellere lave det som en limited edition, fordi det bliver der mere hype af.”

Om danskerne igen vil storme supermarkedet for at sikre sig et stykke Lidl-mode, vil tiden vise.

Én ting er sikkert: Discount er aldrig bare discount længere.

Anbefalet til dig