For mange studerende er hver krone vigtig, når SU’en skal strækkes til både husleje, bøger og hverdagsudgifter.
Nu melder Viaplay sig ind i kampen om de unges opmærksomhed med en ny studierabat, der halverer prisen på flere af tjenestens populære pakker.
Ifølge Viaplay Group er målet at give studerende på videregående uddannelser en mere overkommelig adgang til underholdning.
"Vi ønsker at støtte studerende i Danmark, som ofte har et begrænset rådighedsbeløb, fordi de prioriterer uddannelse frem for indtjening. Det vil vi gerne anerkende," siger Sine Smith-Jensen, SVP Viaplay Commercial Denmark, oplyser B.T.
Rabatordningen gælder blandt andet Viaplay Premium, Viaplay Dansk Fodbold, Film & Serier samt Viaplay Champions League, Film & Serier. Studerende kan vælge mellem flere kombinationer – fra reklamefrie løsninger til billigere pakker med reklamer.
Men tilbuddet har en tidsmæssig grænse.
For at få rabatten skal studiestatus verificeres, og det kan maksimalt ske fire gange. I praksis betyder det, at man kan få rabatten i op til fire år, hvorefter prisen stiger til normalniveau.
Initiativet er ikke kun en håndsrækning – det er også en strategi. Viaplay satser på, at unge, der vænner sig til tjenesten under studietiden, vil blive hængende som betalende kunder efter endt uddannelse.
Ifølge Viaplay er de i øjeblikket den eneste streamingtjeneste på det danske marked, der tilbyder en officiel studierabat.