Hånden rystede, da kreditkortet blev trukket for næsten 105.000 kroner.
Men tanken om en tropisk drømmeferie i Jamaica med baby på skødet og bedsteforældre ved sin side var alle pengene værd – troede en familie fra Manchester.
Feriedrømmen på Royalton Negril blev dog hurtigt knust af beskidte værelser, en kvalmende stank og nætter uden søvn.
Lucy Hylton, 39, rejste med sin mand Zata, 30, og deres fire måneder gamle søn Leo for at præsentere babyen for familien i Jamaica.
Med sig havde de Lucys forældre, Sheila og Graham, som havde sparet op i et år for at kunne tage med.
Allerede ved ankomst blev forventning erstattet af afsky. “Vores værelse var beskidt. Mor og fars værelse var forfærdeligt. Det stank så meget, at man næsten ikke kunne trække vejret, brusedøren var i stykker, sofaen var ødelagt, og tv’et virkede ikke,” sagde Lucy til The Mirror.
Buffeten, der ellers skulle have budt på gourmetmad, blev et no-go efter synet af beskidte gulve og fedtede overflader. Familien valgte i stedet at spise ude syv gange trods det dyre all inclusive.
Værst blev det, da brandalarmen på værelset begyndte at hyle hvert tiende minut mellem klokken 1 og 5 om morgenen.
“Leo skreg, så han måtte have høreværn på, og vi sad på altanen indtil klokken fem,” fortalte Lucy.
Personalet fjernede til sidst alarmens lydmodul, hvilket familien fandt decideret farligt.
TUI havde forinden informeret om, at hotellet var nedgraderet fra platinum-kategorien, men fastholdt femstjernet standard.
Familien fik gjort værelserne rene, tilbudt anden suite, strandhytter og rabatkupon som plaster på såret. Nu kræver de pengene tilbage, men TUI nægter.
Lucy sagde: “Det var vores første ferie sammen som familie, og jeg havde glædet mig så meget. Jeg føler mig ansvarlig, fordi jeg anbefalede stedet. Jeg bruger aldrig TUI igen.”
TUI har endnu ikke svaret på The Mirrors henvendelse.