Rasmus betalte tredobbelt pris for rejse grundet teknisk fejl: Norwegian afviser refusion

Rejser
Foto: Michael715/Shutterstock - Rido/Shutterstock
Foto: Michael715/Shutterstock - Rido/Shutterstock
Rasmus skal ikke regne med at få sine penge tilbage.

Lige nu læser andre også

Rasmus Löfgren skulle egentlig bare hjem fra ferie i Malaga.

I stedet blev han hovedperson i en frustrerende episode med tekniske fejl, dobbeltbetalinger og manglende hjælp fra kundeservice.

Sådan skriver mediet TV 4.

Fejlmeddelelse og hævet beløb

Da Rasmus ville købe sin hjemrejsebillet på Norwegians hjemmeside, blev han mødt af en fejlmeddelelse.

Det så ud, som om købet ikke gik igennem. Alligevel blev beløbet trukket fra hans konto, og kort efter var prisen på billetten steget markant.

Han forsøgte igen og endte med at betale 1.995 svenske kroner for en ny billet uden bagage.

Den oprindelige billet, som han troede var mislykket, kostede 1.555 kroner med bagage. Det hele skete uden nogen form for advarsel.

"At man skal vente 20 gange og først forsøge at købe en flybillet. Alene det er vanvittigt. Og så når de hæver prisen med 500-600 kroner. Så pludselig går købet igennem," siger han.

Dobbeltbetaling og afvist refusion

I lufthavnen forsøgte Rasmus at betale for sin håndbagage.

Her opstod endnu en fejl, som resulterede i dobbeltbetaling. I alt endte rejsen med at koste 4.514 kroner - næsten tre gange så meget som den oprindelige pris.

Da han endelig var hjemme i Sverige, kontaktede han Norwegians kundeservice.

Efter en times ventetid fik han besked om, at han ikke kunne få pengene tilbage, da han ikke havde henvendt sig før afgang.

Rasmus forklarede, at personalet i lufthavnen ikke kunne finde nogen aktiv booking, og at han følte sig snydt af selskabets tekniske problemer.

"Det er virkelig sygt. Det er dem, der har bygget deres hjemmeside, og de er ansvarlige for deres egen teknologi," påpeger han.

Ifølge Norwegians presseafdeling vil Rasmus ikke få refusion, da hans billet var en lavprisbillet, og betingelserne derfor ikke tillader tilbagebetaling.

De beklager ulejligheden, men understreger, at sagen er afsluttet.

Rasmus derimod har valgt at gå videre. Han har indsendt en klage til det svenske forbrugerklagenævn og har desuden anmeldt sagen til politiet for bedrageri.

Anbefalet til dig